joi, 6 martie 2008

Dau coronita comunista pe provocare a vietii


Va aduceti aminte de scoala primara cu hop-urile ei cu tot, cu bataia pentru note mari, cu plansetele pentru o nota de 8, sau chiar minus 9? Cu sfarsitul scolii care anunta, implacabil, lista premiantilor si mai ales lista celor cu "coronita"? Urasc perioada aceea, poate pentru simplu fapt ca am luat "coronita" numai in clasa intai, urmand niste ani de tristete in care am primit doar o carte, nu doau sau trei. Eram revoltata ca pretul istetimii statea in cate formule toceai la matematica, cate poezii invatai pe de rost sau cat de bine stii sa reciti lectia la istroaca. Mai mult, coronita devenea o pecete sociala, cate coronite uscate aveai atarnate pe dulap, atat de de destept si cuminte erai. Ma amageam spunandu-mi ca nu conteaza cate premii 1 aveai, important era cat de descurcaret deveneai in timp, ca adult.

Acum, refac in minte lista colegilor preminati si ma interesez sa vad ce au devenit: profesor intr-un oras de provincie, masterand, operator la banca, vanzator intr-un magazin de copii, operator call-center.

Citesc un articol care spune ca acum, coronita nu mai e la moda si ca banii se indreapta catre cadouri pentru cadrele didactice. Si atunci ma intreb in ce consta bucuria unui copil care trage tare tot anul???

4 comentarii:

Dedi spunea...

si eu la fel. am scapat de urecheala doar in clasa I. atunci am avut si eu coronita. dar mie nu mi-a placut. eram in rand la poza cu (exact) 3 carti in mana si cu toate fetele din clasa; cu o coronitza care era defapt un tufish enorm pe capul meu - avea flori de camp si mirosea a vacanta, dar asta nu imi indulcea corvoada de a o cara pe capul firav de copil de clasa I.

Unknown spunea...

Nici eu la fel, pentru ca nu am luat niciodata nici un premiu, dar am fost premiant la mentiuni!
Cat despre Grigoroiu Eduard care ducea coronita pe capul lui firav de copil de clasa I, cred ca de atunci si-a deformat coloana si acum la varsta postpubertatii, nu mai poate cara greutati mai mari decat greutatea unei halbe de bere :)!
P.S. Formulele la matematica nu se tocesc! ;)

delia spunea...

slava domnului ca a luat numai in clasa 1, imi imaginez cat de cocarjat ar fi fost daca lua coronita pana in clasa a 8a??

Cristina spunea...

uram si inca urasc perioada. mai ales ca intotdeauna am fost a patra din clasa, prima la mentiuni. cu o mama perfectionista si facand parte din sistem (ala de invatamant, de sigur) nu puteai sa nu uasti perioada. noroc ca la liceu mama era deja consolata cu ideea ca nu are fata premianta. iar copiii atat de invidiati de ea ce au ajuns? hmmmm...pai sa vedem... majoritatea cu joburi descrise de tine. dar, am si un exemplu care a reusit si acum face parte din legatia romaniei la tokio. doar ca nu are viata personala. cum o dai, nu o nimeresti.