vineri, 18 aprilie 2008

Un autre Bucarest


De cateva saptamani, descopar un altfel de Bucuresti. Parca nu mai e orasul ostil, prafuit, lipsit de substanta si numit exodul provincialilor. Perceptia mi s-a schimbat odata cu primavara asta verde si colorata de pe strazi, parcuri, alei, curti, balcoane. Trebuie doar sa te opresti din mersul tau agitat si apasat si sa mirosi, se aude limpede si tare ca e primavara in jur. La aceasta perceptie au mai contribuit locurile frumoase si oamenii pe care i-am cunoscut in ultimul timp. Dar despre oameni, in alt post. Astazi fac referire la cateva locuri in care am fost si despre care am auzit care refac imaginea Bucurestiului intim, cochet si cu aer parizian care mi imi face cu ochiul.


  • Am descoperit Violeta's Vintage Kitchen, un bistrot sympa, dragut, unde se mananca ff sanatos si mai ales gustos si in care simti ca iei cu adevarat pranzul, si nu infuleci in graba in sandvich ca sa-ti tina de foame. Nu e tocmai ieftin dar merita o ciorba, o placinta cu ciuperci cascaval si bacon sau o placinta cu somon. In plus au si carduri de fidelitate cu reduceri, ceea ce iti mai inmoiae un pic portofelul. Nu divulg mai mult, sunt si articole pe net despre acest locusor dragut, intrati pe site si decideti.

  • Pre marea mea bucurie, exista cursuri despre "suflet", cum imi place sa le numesc, cursuri la o ceasca de ceai in care descoperi Bucurestiul de altadata, in care inveti cum sa asculti o opera muzicala, in care te poti regasi dupa 8 ore petrecute la birou, in care inveti un nou stil de a invata, bazat pe dialog si interactivitate, diferit de sitemul educational clasic. Suna f bine, cred ca ma inscriu la o serie de ateliere

  • Diseara ma duc la o petrecere mult asteptata, intr-o curte veche cu magnolii si ciresi, cu dress code, alb si negru si lume cu care am interactionat in ultimele 6 luni. Mai multe detalii in urmatorul post.

Bucurestiul e frumos cand ai ragaz sa te uiti la el.


7 comentarii:

Anonim spunea...

Cred ca primavara face Bucurestiul mai frumos. Ii schimba fasonul si mirosul. In afara de asta iti mai trebuie sa-ti dai tie insu(a)ti timp sa observi si pur si simplu sa te bucuri.
Am aflat de curand niste povesti minunate despre fostul Bucuresti...daca s-ar ocupa Cineva sa renoveze...sunt atatea case in paragina, dar se vede ca au fost frumoase...Arhitecti - uniti-va, da' sa vina cineva cu banu':(

Unknown spunea...

sa nu neglijam supa crema de mazare cu smantana si menta savurata la umbra frumoasei poze a lui Doisneau. Iar ca sa se aseze delicat caloriile se poate face o plimbare de 30 sec pana la colt unde este un anticariat funkish care daca am retinut bine se cheama Dan'art.
PS scrii fain si te urmaresc discret
PPS plecati la Amsterdam sau nu?:)

Delia spunea...

sarumana:). promit ca incerc si supa de mazare, fusesem doar o singura data si chiar nu am observat coltul minune de care vorbesti. abia astept sa mai trag o vizita, mai ales ca e peste drum de mine. cat despre amsterdam, se pleaca, ceilalti copii se duc cu masinile, noi 2 am ales Florenta si un colt de Paris, pentru sufletul meu. te mai astept "pe la mine".

Delia spunea...

pt alina: tre sa ne intalnim sa-mi povestesti despre povestile tie povestite ale Bucurestiului vechi, mor de nerabdare.

Unknown spunea...

si eu tot o singura data, insa mi-am promis ca voi reveni. tarta cu branza si mac m-a convins.Uuuu, Parisss, cea de-a doua acasa. Vin in vizita constant ;)

delia spunea...

hihi, te invidiez pt parisul tau. la mine a doua casa e Florenta, recomand din tot sufletul, am fost de cateva ori si tot nu am vazut destul.

Anonim spunea...

Pai sa ne vedem! sa aveti un birthday de neuitat sau...frumos asa!:)
PS: Am o memorie ff buna pt.date...in rest...nu prea:p